marți, 14 august 2012

Romani, unde sunteti?

E deja o perioada lunga de timp in care s-a vorbit si se vorbeste despre "lovitura de stat", despre referendum, despre democratie, s.a.m.d. Poate mi se pare mie, insa am senzatia ca asistam la o degradare a societatii civile si a democratiei. Dupa nenumarate afirmatii ale diferitilor reprezentanti ale tarilor occidentale ca in Romania are loc o "lovitura de stat" "fara precedent", astazi se trezeste asistentul lui Hillary Clinton ca are de facut aprecieri in ceea ce priveste situatia din Romania. Faptul ca noi acceptam imixtiunea diverselor state in politica noastra interna mi se pare inadmisibil! Din cate imi aduc aminte, Constitutia Romaniei incepe cu suveranitatea statului roman. Suveranitatea pe care au vandut-o PSD-UL, PNL-ul si PDL-ul atunci cand au semnat tratatele de aderare NATO si UE. Ca intotdeauna, suntem doar o "pata" pe harta lumii si marile puteri ne baga in seama doar pentru ca mai avem ceva resurse de dat gratis. Imi veti aminti acum de fondurile europene: a fi membru UE inseamna sa cotizezi cu miliarde de euro, banii din fondurile UE nu sunt cadou, platim mai mult decat obtinem! Poate par cinica, dar singurul avantaj al aderarii la UE e faptul ca pot sa trec cu buletinul din Romania in Bulgaria. In rest, doar manipulare :( Albania, Muntenegru... nu sunt membre UE. Ati auzit de criza economica la ei? Nu! Le-a scazut rating-ul de tara? Nu! Norvegia nu face parte din UE si locuitorii ei o duc foarte bine. Referendum la noi? Cate persoane cu drept de vot avem? Nu se va afla niciodata pentru ca contributia Romaniei la diferite organizatii depinde de PIB si de numarul populatiei. Doar nu va inchipuiti ca SUA sau Germania au vreun interes sa recunoasca faptul ca noi suntem mai putini si trebuie sa platim mai putin! Eu nu inteleg ce drept au sa-si dea cu parerea in ceea ce priveste tara noastra. Eu n-am vazut ambasador roman care sa intrebe SUA de ce nu au abolit pedeapsa cu moartea in toate statele. E asa de usor sa judecam si sa emitem pareri atunci cand exista interese materiale! 
Pe de alta parte, daca politicienii nostri ar fi mers contra vantului, am fi fost un fel de Cuba: embargou. Pentru cei care nu stiu, Cuba are embargou pentru ca Fidel Castro era contra cadidatul la presedentie al unui "nene" sustinut de SUA. N-a iesit "nenea", ci Fidel Castro. SUA s-a suparat si a spus ca nu mai face niciun schimb comercial cu Cuba si nimeni nu are voie. E o atitudine de copil retard: "Nu te joci cu mine? Nimeni nu mai are voie sa se joace cu tine pentru ca nu vreau eu". Daca e sa fiu rautacioasa, eu n-am vazut in Romania cretini care isi vopsesc parul in culoarea rosie, intra in cinema si impusca pe toti care-i sunt in cale. Au si romanii o gramada de defecte, dar nu sunt atat de bolnavi psihic. Ce-i drept, SUA isi ajuta populatia sa aiba un comportament deviant. "Te simti trist? Iti dam noi niste pastile care sa te faca bine." Pentru curiosi, mai bine de 70% dintre americanii care iau tratament antidepresie, sfarsesc prin a se sinucide :( Va las pe voi sa apreciati eficienta medicamentelor pe care le distribuie ca pe aer. Daca cineva e deprimat, are nevoie de suportul familiei si al prietenilor, mai mult decat de niste substante ingerate.
Aceasta postare nu este impotriva SUA, e impotriva prostirii populatiei. Am studiat istorie si ma doare sufletul sa stiu ca anumiti romani de valoare au murit degeaba :( Inchei cu un citat din controversatul Eminescu : "Unde esti tu, Tepes Doamne/Ca punand mana pe ei/ Sa-i imparti in doua cete/ In smintiti si in misei".

6 comentarii:

  1. Hihi ting ting mare adevar mai spui! Chiar ca ciudatenii ca in America nu am vazut la noi. O fi si la noi, dar nici chiar asa. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Si pe mine ma doare sufletul sa vad ca sunt inconjurata de prostie si ignoranta . Sunt nascuta in '92 si ma intereseaza mai mult soarta tarii si situatia in care suntem decat pe cei nascuti mai devreme decat mine . Ne lasam ghidati de minciuni, promovam incultura si nu vrem sa ne deschidem ochii catre cunoastere, ca e mai comod sa ne prefacem ca nu exista istorie, viata politica si anihilam orice urma de nationalism sau patriotism. Cea mai mare prostie a fost sa ne bazam pe faptul ca intrand in UE ne va fi mai bine, cand pe toti ii doare in cot de tara asta, chiar si pe locuitorii ei. Sunt tari care nu fac parte din UE si totusi parca nici nu au vazut criza. Eu ce viitor am, in conditiile in care am ales sa raman in tara pentru ca eu cred in schimbare si pentru ca am vrut sa fiu langa familie, desi aveam posibilitatea sa plec sa studiez in strainatate? Nu pot decat sa privesc si sa ascult cum se vorbeste cu atata usurinta despre o asa-zisa "lovitura de stat", fapt ce ma face sa ma gandesc ca ori oamenii acestia nu stiu ce inseamna asta, ori chiar se incred in prostia populatiei. Mi-e scarba si zic, cu parere de rau, ca incep sa cred ca nu imi mai gasesc locul in societate oricat incerc sa ma adaptez in functie de situatie si in functie de persoane. Nu am ajuns decat la concluzia ca omul care se schimba in functie de ceilalti nu valoreaza nimic, si ca lumea functioneaza datorita celor care vor sa ii schimbe pe ceilalti. 

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de bine graiesti tu aici! Ai mare dreptate si e foarte trist ce se intampla in tara noastra si cu tara noastra de atatia ani.... :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Gabita, poporul american nu este rau, dar este manipulat si probabil de aceea apar atat de multe frustrari si ciudatenii la ei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, nu esti singura care gandeste asa. Din pacate, noi, cei care nu ne lasam manipulati sunt intr-un numar destul de mic :( PS: Esti pasionata de stiintele politice?

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena, de multe ori m-am gandit sa emigrez si am avut nenumarate ocazii, insa am vrut sa mai dau o sansa acestei tari. Inca mai sper, dar nu stiu pana cand :)

    RăspundețiȘtergere