sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Prima ora de franceza

Nu v-am povestit niciodata despre prima mea ora de franceza si ascultand-o pe Edit Piaf mi-am adus aminte ca eu inteleg limba franceza, dar n-o vorbesc nici sa ma picuri cu ceara :) In primul rand, nu pot sa vorbesc rarait si "R-ul" e mare smecherie in limba asta. Din clasa a treia am studiat limba rusa, iar la liceu am nimerit in clasa de franceza avansati. La recomandarea mamei mele am facut liceu pedagogic. Eu voiam filologie, dar mama zice: "Du-te, mama aici ca ai o calificare atunci cand termini: si invatator, si educator". N-am profesat niciodata in domeniu, doar mi-am blestemat zilele timp de 5 ani. Nu stiu cine stabilise ceea ce trebuia sa invatam noi in cei 5 ani, dar parca era facuta la misto: de la toate natiile de matematici (pe care nu le-am inteles niciodata), pana la vioara, un fel de lucru manual, lucrari la educatie fizica si alte ciudatenii. Aveai senzatia ca au adunat toate liceele intr-unul singur: trebuia sa stim si chimie, si psihlogie, si istoria artei, si latina, si tot. Ca nu mai spun de program: incepeam orele la 7 dimineata si uneori terminam la 3 dupa amiaza. Parca as fi muncit in fabrica :)
Revenind la franceza, am avut un soc la prima ora. Nu stiam decat rusa si engleza, iar doamna profesor ne-a luat tare din prima. O iota nu-ntelegeam din ceea ce spunea ea :) De altfel, o doamna de nota zece. Colegele mele vorbeau cursiv franceza, iar eu aveam senzatia ca am ajuns din nou la "abecedar" :) Dupa cateva ore m-am obisnuit cu ideea, dar tot am avut senzatia ca Murphy face misto de mine. De fapt, nu era Murphy, era sistemul de invatamant creat prost: 3 clase de invatatori-educatori si toate 3 cu franceza avansat. Am luat si 3 am luat si 10 la limba franceza (pentru o compunere). Compunere facuta cu dictionarul in mana. Niciodata n-am putut sa gandesc "frantuzeste", desi stiu ca pentru a vorbi corect intr-o limba straina, trebuie sa gandesti in limba respectiva, iar "si conditionel" nu s-a prins niciodata de mine :) "If-ul" din engleza e chiar simpatic, iar gramatica limbii ruse e mai usoara decat gramatica limbii romane :)
In concluzie, nu stiu cine era ministru al invatamantului pe vremea aia, dar chiar au facut misto de mine. Privind lucrurile cu optimism: bine ca nu se studia japoneza sau ebraica :))

8 comentarii:

  1. Costescu Lacramioara Mahu2 noiembrie 2013 la 16:58

    :))Dar doamna de franceza nu poti spune ca era o doamna!Si acu cand port mai multe bratari,ma gandesc la ea!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu mai tin minte prima ora de franceza :D
    PUPICI :-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnisoara mea de franceza avea un inel cu piatra neagra oval care ma facina si invatam franceza de dragul ei

    RăspundețiȘtergere
  4. super tare :))) esti o draguta

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am facut franceza desi imi place cum suna.In schimb, am facut 11 ani de germana, dar nu stiu sa vorbesc mai nimic.Este ingrozitoare!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce postare frumoasa! Mi-am adus aminte de franceza ce-am invatat-o eu... abia in liceu am avut o profesoara buna la franceza... si am recuperat sa spun asa... mi-a placut, dar nu la fel ca engleza... citeam bine, am prins gramatica, Si conditional si celelalte, mi-e mai fixa decat gramatica englezei... scriam corect, dar de vorbit... sa ma ierte Dumnezeu, oricum in facultate n-am facut decat engleza si nu stiu daca-mi mai amintesc regulile de la gramatica la ora asta :))

    RăspundețiȘtergere
  7. plioti nicoletta manuela22 noiembrie 2013 la 11:55

    si eu inteleg cevasilea dar nu vorbesc!

    RăspundețiȘtergere