vineri, 22 noiembrie 2013

Scapa repede de chiloti...

Nu e despre sex :)




Acum 12 ani cand am venit in Bucuresti, acest oras era un New York pentru mine. Nu pentru ca ma uitasem la Sex and the city, nu pentru ca imi imaginam ca va fi lapte si miere. Adica nu-mi inchipuiam ca vin gogosi din cer si le inmoi in Dambovita, care e lapte, iaurt cu fructe sau dulceata. Credeam ca Bucurestiul resprezinta doar "Micul Paris", multa istorie, arhitectura, cultura. Dar n-a fost asa! Primele luni de locuit in Bucuresti au insemnat o dilema: de ce oamenii astia nu-si iubesc orasul si tara? Totodata, majoritatea mi s-au parut precum masinutele telighidate din copilarie: "am nevoie de bani, am nevoie de toale si de masina noua!". Am avut un soc si mi-am zis ca asta-i capitalismul adevarat. M-am apucat de fumat (din cauza frustrarii), dar tot nu intelegeam fetele triste din metrou, in tramvai, de pe strada. Mi-aminteam de "bastinasii" mei, care, chiar daca uneori faceau eforturi supraomenesti pentru copiii lor, aveau acea fata luminoasa. Acei vecini de bloc pe care ii vedeam dimineata cand plecam la scoala cu aceeasi geaca sau cu aceleasi ghete pe care le purtasera de vreo 5 ani si, totusi, se simteau fericiti. 
Nu vreau sa judec pe nimeni, dar cred ca nu e specific poporului roman sa ne batem joc de valorile morale, sa renuntam la identitatea noastra nationala pentru o pereche de pantofi noi sau pentru un botox nou in buze :(  Din pacate, intre timp, botoxul, silicoanele si a-ti vinde sufletul au ajuns si in Bocovina: "Democratia" s-a raspandit peste tot.
Nu am de spus decat ca ignor acesti oameni de carton (aratari, cum le spunea mamaia mea) si ca eu am intalnit oameni adevarati si sunt inconjurata de oameni. Cei care pentru care partea materiala primeaza pot sa se duca la emisiuni de profil, la care se plateste bine. Cum zicea Dan Puric: "daca vrei sa distrugi un popor, ia-i identitatea nationala si valorile" (parafrazez). Indiferent de etnie, poporul roman are profunde valori nationale si morale. Daca vom continua in acest ritm, vom ajunge sa cersim in chiloti cu steagul USA, tricolorul e demodat.
Imi doresc doar ca toti romanii sa-si aduca aminte ca sunt romani si ma bucur de faptul ca sunt inconjurata de romani. Oamenii si romanii sunt peste tot!

PS: Romanii nu-si vand sufletul pe o pereche de chiloti de firma sau pe un divort televizat!

3 comentarii:

  1. plioti nicoletta manuela22 noiembrie 2013 la 11:50

    valori? cred ca nu prea mai avem! :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Oameni adevarati, de valoare?! Pe cale de disparitie.Mie una mi-a ajuns Bucurestiul, cat am locuit acolo, asa ca am revenit in oraselul meu natal, de la munte si chiar daca ma mai enervez ca nu gasesc mereu ce imi trebuie sau nu pot lua parte la diferite evenimente, gasesc alte solutii pentru a nu regreta ca m-am intors acasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bianca Roxana Anitei23 noiembrie 2013 la 00:21

    Bine zis, iulia! Te puuup , mi-e dooor de tine!

    RăspundețiȘtergere